Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνονται σημαντική πηγή για τη χρηματοοικονομική εκπαίδευση στους νέους

European Money Week 2021: Η τελευταία έρευνα καταναλωτών της Intrum διαπιστώνει μια γενικότερη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αποκτούν τις οικονομικές τους γνώσεις. Ένας στους πέντε (20%) νέους ηλικίας 18-21 ετών δηλώνουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η κύρια πηγή πληροφοριών τους.

Αδιαμφισβήτητα, ένα χρόνο μετά την πανδημία, η καθημερινή ζωή έχει αλλάξει για όλους μας. Οι οικονομικές συνέπειες από την πανδημία Covid-19 είναι σημαντικές και θα έχουν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στους πολίτες, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία.

Τα ευρήματα από το European Consumer Payment Report δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι λαμβάνουν μέτρα για να αντιμετωπίσουν την οικονομική ύφεση:

  1. 1.    Το 46% των νέων ηλικίας 18-21 ετών λαμβάνει μέτρα για να εμβαθύνει τις οικονομικές γνώσεις. Το 37% των ερωτηθέντων ηλικίας 55 έως 64 ετών δηλώνουν το ίδιο.1.    Το 46% των νέων ηλικίας 18-21 ετών λαμβάνει μέτρα για να εμβαθύνει τις οικονομικές γνώσεις. Το 37% των ερωτηθέντων ηλικίας 55 έως 64 ετών δηλώνουν το ίδιο.
  2. 1.    Σχεδόν οι μισοί (47%) από τους ερωτηθέντες στο Report δηλώνουν ότι η οικονομική ασφάλεια έχει καταστεί βασικός προσωπικός στόχος
Διαπιστώνουμε μια αύξηση των καταναλωτών που στρέφονται στο διαδικτυακό περιεχόμενο ως κύρια πηγή χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης
Πληροφορίες από το European Consumer Payment Report 2020

Οι διαδικτυακές πηγές αυξάνονται

Μια βασική τάση που εμφανίζεται τα τελευταία χρόνια είναι η αυξανόμενη σημασία του Διαδικτύου στην καθημερινότητά μας. Οι περιορισμοί λόγω της πανδημίας είχαν ως αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι άνθρωποι να στραφούν στο διαδικτυακό περιεχόμενο για την ενημέρωσή τους, τους τελευταίους 12 μήνες.

Το European Consumer Payment Report 2020 της Intrum δείχνει μια σημαντική αύξηση στο ρόλο του Διαδικτύου σε σχέση με την οικονομική εκπαίδευση, σε σύγκριση με μόλις πριν από ένα χρόνο.

Ε: Κατά τη διάρκεια της ζωής σας, ποιες ήταν οι κύριες πηγές οικονομικής εκπαίδευσης; (Ευρωπαϊκός μέσος όρος, ανά έτος)

Αλλαγή στη γενιά

Μεταξύ των νεότερων καταναλωτών, οι ψηφιακές πηγές αντικαθιστούν όλο και περισσότερο τις παραδοσιακές , όπως είναι οι τράπεζες, οι γονείς, οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι και οι χρηματοοικονομικές εφημερίδες.

Τέσσερις στους δέκα Ευρωπαίοι ηλικίας 65 ετών και άνω δηλώνουν ότι η κύρια εκπαίδευσή τους για χρηματοοικονομικά ζητήματα προήλθε από την τράπεζά τους, ενώ το 52% των ατόμων κάτω των 40 ετών αναζητούν πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Συνολικά, το 43% των καταναλωτών δηλώνουν ότι το Διαδίκτυο είναι η κύρια πηγή, σε σύγκριση με το 36% το 2019.

Ε: Κατά τη διάρκεια της ζωής σας, ποιες ήταν οι κύριες πηγές οικονομικής εκπαίδευσης; (κορυφαίες 5 πηγές, ανά ηλικιακή ομάδα)

Στην Ελλάδα

Έξι στους δέκα δηλώνουν ότι από την έναρξη της πανδημίας η βελτίωση της οικονομικής ασφάλειας αποτελεί πλέον μία από τις κυριότερες προτεραιότητες. Παράλληλα, πέντε στους δέκα επιδιώκουν την ενίσχυση των γνώσεών τους για οικονομική διαχείριση. Οι κύριες πηγές εκπαίδευσης των ερωτηθέντων για χρηματοοικονομικά το 2020 είναι το Διαδίκτυο (55%), το σχολείο (49%) και οι γονείς (45%), ενώ για το 2019 ήταν οι γονείς (64%), το σχολείο (49%) και τρίτο το Διαδίκτυο (38%).

Ε: Κατά τη διάρκεια της ζωής σας, ποιες ήταν οι κύριες πηγές οικονομικής εκπαίδευσης; (Ευρωπαϊκός μέσος όρος, ανά έτος)

Ε: Ποιές από τις ακόλουθες ενέργειες έχετε κάνει, αν έχετε κάνει κάποια, για να βελτιώσετε τον οικονομικό αλφαβητισμό σας από την αρχή της κρίσης Covid-19;  (Ελλάδα και Ευρωπαϊκός μέσος όρος)

Οι οικονομικές γνώσεις είναι πιο σημαντικές από ποτέ

Με έτος ίδρυσης το 1923, εμείς στο Intrum έχουμε μακρά ιστορία βοηθώντας τους πελάτες να αντιμετωπίζουν οικονομικές κρίσεις. Στο σημερινό δύσκολο περιβάλλον, στοχεύουμε να ενισχύσουμε τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές με την τεχνογνωσία και τις λύσεις μας. Με αυτόν τον τρόπο, θα βοηθήσουμε στην ανοικοδόμηση υγιών οικονομιών σε ολόκληρη την Ευρώπη.