Δίκαιη μεταχείριση των οφειλετών

Έχουμε καθορίσει 10 αρχές για δεοντολογικές και ορθές πρακτικές είσπραξης οφειλών, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν τη βάση ενός μελλοντικού προτύπου του κλάδου, ώστε να είναι δυνατή η δίκαιη και δεοντολογική μεταχείριση όλων των οφειλετών, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει αυστηρή νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών ή όχι.

Έχουμε καθορίσει 10 αρχές για δεοντολογικές και ορθές πρακτικές είσπραξης οφειλών, οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν τη βάση ενός μελλοντικού προτύπου του κλάδου, ώστε να είναι δυνατή η δίκαιη και δεοντολογική μεταχείριση όλων των οφειλετών, ανεξάρτητα από το αν υπάρχει αυστηρή νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών ή όχι.

Ο σκοπός της Intrum είναι να ανοίξει τον δρόμο προς μια υγιή οικονομία. Αυτό το κάνουμε βοηθώντας τους πελάτες μας να λαμβάνουν πληρωμές για τα αγαθά και τις υπηρεσίες τους, έτσι ώστε να μπορούν να ευημερούν και να αναπτύσσονται.

Οι πελάτες μας αποτελούνται περίπου από 80.000 μικρές, μεσαίες και μεγάλες εταιρείες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε 24 ευρωπαϊκές αγορές. Υποστηρίζουμε τους οφειλέτες τους, ιδιώτες και επιχειρήσεις εξίσου, να αντεπεξέλθουν στις οφειλές τους και να ανακτήσουν τον έλεγχο της οικονομικής τους κατάστασης. Αυτό με τη σειρά του ωφελεί το κοινωνικό σύνολο.

Ως η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών διαχείρισης πιστώσεων στην Ευρώπη, φέρουμε μεγάλη ευθύνη να διεξάγουμε τις δραστηριότητές μας με δεοντολογικό και βιώσιμο τρόπο. Σε καθημερινή βάση, ερχόμαστε σε επαφή με περισσότερα από 250.000 άτομα, τα οποία είναι αντιμέτωπα με διαφορετικές οφειλές και οικονομικές συνθήκες. Είναι σημαντικό για εμάς να σεβόμαστε και να προσπαθούμε να κατανοήσουμε κάθε μεμονωμένη κατάσταση. Καθοδηγούμαστε από τις τέσσερις βασικές μας αξίες: Κατανόηση, Ήθος, Αφοσίωση και Λύσεις - και έχουμε θεσπίσει αυστηρές κατευθυντήριες γραμμές που διασφαλίζουν ότι οι εργαζόμενοι της Intrum μεταχειρίζονται τους πάντες σύμφωνα με τις αξίες αυτές.

Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών, έχουμε αναπτύξει ένα λεπτομερές σύνολο κατευθυντήριων γραμμών, την Οδηγία για τη Δίκαιη Μεταχείριση Οφειλετών, η οποία εφαρμόζεται σε όλες τις δραστηριότητές μας. Βασίζεται στις 10 βασικές αρχές για δεοντολογικές και υπεύθυνες υπηρεσίες είσπραξης οφειλών. Πρόκειται για ισχυρές αρχές που πιστεύουμε ότι πρέπει να αποτελέσουν πρότυπο για τον κλάδο μας.

10 αρχές για δεοντολογικές και ορθές πρακτικές είσπραξης οφειλών

 

  1. Οι υπηρεσίες είσπραξης οφειλών πρέπει να διεξάγονται σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική νομοθεσία, τους κανονισμούς, τις κανονιστικές διατάξεις, τη συμπεριφορά και τις απαιτήσεις της τοπικής αγοράς ανά πάσα στιγμή.
  2. Οι υπηρεσίες είσπραξης οφειλών πρέπει να διεξάγονται με ακεραιότητα και εμπιστευτικότητα, διασφαλίζοντας ότι όλες οι πληροφορίες που παρέχονται από ιδιώτες γίνονται σεβαστές και αντιμετωπίζονται με τη μέγιστη δυνατή προσοχή.
  3. Οι υπηρεσίες είσπραξης οφειλών πρέπει να διεξάγονται με τη δέουσα προσοχή, επαγγελματικές δεξιότητες και επιμέλεια.
  4. Οι εταιρείες είσπραξης οφειλών πρέπει να αντιμετωπίζουν τους οφειλέτες, ιδιώτες και εταιρείες εξίσου, με σεβασμό και διατηρώντας το απόρρητό τους.
  5. Οι εταιρείες είσπραξης οφειλών πρέπει να διασφαλίζουν ότι το κόστος, οι αμοιβές και τα επιτόκια είναι νόμιμα, εύλογα και αναλογικά προς την απαίτηση ανά πάσα στιγμή.
  6. Οι εταιρείες είσπραξης οφειλών πρέπει να λαμβάνουν δεόντως υπόψη τις ανάγκες πληροφόρησης των οφειλετών και να διασφαλίζουν ότι όλοι οι εργαζόμενοι που έρχονται σε επαφή με οφειλέτες εκπαιδεύονται να επικοινωνούν πληροφορίες με τρόπο σαφή, δίκαιο και όχι παραπλανητικό.
  7. Οι εταιρείες είσπραξης οφειλών πρέπει να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις συμφερόντων ανοιχτά, δίκαια και δεοντολογικά. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όσον αφορά τις συγκρούσεις συμφερόντων μεταξύ του υπεύθυνου της υπόθεσης και του οφειλέτη.
  8. Οι εταιρείες είσπραξης οφειλών πρέπει να λαμβάνουν εύλογη μέριμνα για να διασφαλίζουν την καταλληλότητα των συμβουλών (σε χώρες όπου επιτρέπεται η παροχή συμβουλών) και των αποφάσεων διακριτικής ευχέρειας για τους οφειλέτες.
  9. Οι εταιρείες είσπραξης οφειλών πρέπει να μεριμνούν για την επαρκή προστασία των περιουσιακών στοιχείων των οφειλετών, όταν είναι υπεύθυνες για αυτά.
  10. Οι εταιρείες είσπραξης οφειλών πρέπει να λαμβάνουν πρόσθετες προφυλάξεις με ευπαθείς οφειλέτες. Οι παράγοντες δυνητικής ευπάθειας περιλαμβάνουν συνθήκες υγείας, σημαντικά γεγονότα της ζωής, ή περιορισμένη γνώση οικονομικών θεμάτων. Οι ευάλωτοι οφειλέτες θα πρέπει να λαμβάνουν ιδιαίτερη προσοχή και να αντιμετωπίζονται από εκπαιδευμένους εργαζομένους και, εφόσον είναι σκόπιμο και δυνατό, να προωθούνται σε αρμόδια αρχή για υποστήριξη.