H μέρα του Αγίου Βαλεντίνου έφτασε: Το κόστος της αγάπης

Η αγάπη δεν είναι φθηνή, αλλά μήπως μερικοί άνθρωποι αναλαμβάνουν περισσότερα χρέη από όσα μπορούν να αντέξουν για χάρη του ρομαντισμού;

Ενώ κάποιοι περιορίζουν γρήγορα το ρομαντισμό για να ανταποκριθούν στις οικονομικές υποχρεώσεις, άλλοι φαίνεται ότι αρχίζουν να αγοράζουν δώρα και να κάνουν εκπλήξεις στο/στη σύζυγο ή τον/τη σύντροφό τους.

Η Intrum, η ευρωπαϊκή εταιρεία διαχείρισης πιστώσεων ρώτησε περισσότερους από 24.000 ανθρώπους σε όλη την Ευρώπη σχετικά με τα οικονομικά τους και πώς αλληλοεπιδρούν με την ερωτική τους ζωή.

Oι δαπάνες για τον έρωτα κόβονται;

Σχεδόν το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (31%) δήλωσε ότι οι ρομαντικές εκπλήξεις ή τα βραδινά ραντεβού είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που διακόπτουν όταν χρειάζεται να περιορίσουν τις δαπάνες τους. Στην Πορτογαλία, σχεδόν οι μισοί (48%) απάντησαν ότι ένα από τα πρώτα πράγματα που θα θυσίαζαν για να εξοικονομήσουν χρήματα είναι οι ρομαντικές εκπλήξεις. Οι καταναλωτές στην Ελλάδα (44%), τη Ρουμανία (41%), την Ισπανία και την Ιρλανδία (40%) είναι επίσης μεταξύ εκείνων που σπεύδουν να περιορίσουν τις ρομαντικές υπερβολές.

Οι Εσθονοί καταναλωτές είναι λιγότερο πιθανό να μειώσουν τις ρομαντικές δαπάνες - μόνο το 13% δήλωσε ότι θα το έκανε ενώ στη Δανία, τη Νορβηγία, την Αυστρία, τη Φινλανδία και τη Γερμανία δήλωσαν επίσης ότι θα ήταν απρόθυμοι να περικόψουν τέτοιες δαπάνες.

Η ηλικία όμως κάνει τη διαφορά. Οι Millennials, που είναι πιθανό να είναι λιγότερο αποκαταστημένοι οικονομικά συγκριτικά με  τους γονείς τους και τους παππούδες τους, είναι πιθανότερο να μειώσουν αυτές τις δαπάνες όταν οι συνθήκες είναι δύσκολες – το 37% δήλωσε ότι είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνει, ενώ μόνο το 24 % των boomers συμφωνεί.

Δαπάνες που εξασφαλίζουν στοργή

Εκείνοι που είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική τους προκειμένου να ξοδέψουν χρήματα για τον/τη σύζυγο ή τον/την σύντροφό τους είναι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία. Και στις δύο χώρες, το 24% δήλωσε ότι η αγορά δώρων αποτελεί τον πιο συνηθισμένο λόγο για τον οποίο αυξάνουν τα χρέη τους, έναντι 15% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Ακολούθησαν οι ερωτευμένοι σε Ρουμανία, Ισπανία και Ελλάδα.

Οι Εσθονοί καταναλωτές έχουν τις λιγότερες πιθανότητες να βρεθούν σε οικονομικά προβλήματα λόγω του έρωτα αφού μόνο το 5% δήλωσε ότι θα βρεθεί σε αυτή τη δύσκολη θέση. Ακολουθούν οι καταναλωτές σε Αυστρία, Ουγγαρία και Λετονία.

Η αγάπη των νέων μπορεί επίσης να αποδειχθεί ακριβή. Το 1/5 των millennials (21%) υποστήριξε ότι οι δαπάνες τους για δώρα, τους ωθούν σε χρέη πιστωτικών καρτών, σε σύγκριση με το 6 % των Boomers. Το 19% επίσης των Millennials είχαν την άποψη ότι ο/η σύντροφός τους ήταν πιο πιθανό να τους αφήσει αν δεν συνέχιζαν τις δαπάνες ενώ μόνο το 4% των boomers αισθάνονται το ίδιο.

Δυστυχώς η πίεση να δαπανήσουν χρήματα για  τον έρωτα, είναι τόσο υψηλή για ορισμένους, καθώς βλέπουμε από πρώτο χέρι τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει το πρόβλημα του χρέους στις σχέσεις και την ψυχική υγεία. Ενώ φτάνει η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, πολλοί αναζητούν το τέλειο δώρο για το αγαπημένο τους πρόσωπο και χρησιμοποιούν το υπόλοιπο της πιστωτικής κάρτας για να το χρηματοδοτήσουν. Ωστόσο όκανείς δεν θα έπρεπε να εξωθεί τον εαυτό του σε οικονομικό άγχος λόγω έρωτα.

Χάνοντας τον έρωτα

Κάποιοι αισθάνονται σίγουρα την πίεση να συνεχίσουν τις δαπάνες τους. Σχεδόν το 1/4 των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο και στη Ιρλανδία (22% και 21% αντίστοιχα) δήλωσαν ότι πίστευαν ότι ο/η σύντροφός τους θα τους άφηνε μέσα σε ένα χρόνο εάν δεν ξόδευαν τόσα χρήματα σε κεράσματα και δώρα για αυτούς. Οι Ισπανοί, οι Ρουμάνοι και οι Πολωνοί ερωτηθέντες δεν έμειναν πολύ πίσω.

Οι Εσθονοί είναι και πάλι πιο ασφαλείς στη στοργή τους – μόνο το 5% πίστευε ότι ο/η σύντροφός τους θα τους άφηνε αν μείωναν τις δαπάνες τους.

Οι άνδρες αισθάνονται μεγαλύτερη πίεση από τις γυναίκες να ξοδέψουν χρήματα σε ρομαντικά δώρα – το 18% υποστήριξε ότι αποτελεί το βασικό λόγο για τον οποίο θα επιβάρυναν την πιστωτική του κάρτα έναντι 12% των γυναικών. 

Ομοίως, το 16% των ανδρών εξέφρασε την πεποίθηση ότι αν δεν ξόδευε τόσα πολλά, η σύντροφός τους θα τους εγκατέλειπε, σε σύγκριση με το 10% των γυναικών που έδωσε ανάλογη απάντηση.

Μαζί και στην κρίση

Ωστόσο, πιο θετικά στοιχεία είναι αυτά που αναφέρουν ότι το οικονομικό άγχος της κρίσης του Covid-19 έχει φέρει κοντά τους ανθρώπους. Συνολικά, το 1/4 των ερωτηθέντων είπε ότι αυτό ήταν το αποτέλεσμα. Στη Ρουμανία, το ποσοστό ήταν ιδιαίτερα υψηλό: το 43% συμφώνησε ότι αυτό συμβαίνει. Στην αντίθετη πλευρά, μόνο το 17% των Νορβηγών δήλωσε ότι η οικονομική πίεση ήταν ένας ενοποιητικός παράγοντας.

Οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να ενστερνιστούν ότι αυτή η αντιξοότητα τους έδεσε περισσότερο. Σχεδόν το ένα τρίτο (31%) των millennials δήλωσε ότι ο Covid τους έφερε πιο κοντά με το σύντροφό τους, σε σύγκριση με το 17% των Boomers. Το 28% των ανδρών συμφωνούν με αυτό επίσης, έναντι του 23% των γυναικών.  

Στην Intrum, πιστεύουμε ότι το να μιλάς ανοιχτά για τα χρέη σου και το οικονομικό άγχος με τον σύντροφό σου είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα και να μειώσεις την ανησυχία.

Για να «κατεβάσετε» το European Consumer Payment Report:

Το άρθρο βασίζεται σε πληροφορίες από το European Consumer Payment Report 2021. Η έκθεση περιέχει μια ανάλυση της ικανότητας των ευρωπαίων καταναλωτών να διαχειρίζονται τα προσωπικά τους οικονομικά. Συνολικά 24.012 καταναλωτές συμμετείχαν στην έκδοση του 2021 της έρευνας, η οποία διεξήχθη μεταξύ 21 Ιουλίου και 26 Αυγούστου 2021.

Όνομα

Επώνυμο

Email

Χώρα

Θα ήθελα να επιλέξω να λαμβάνω μελλοντικές ενημερώσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν αυτές δημοσιεύονται.

Κάντε κλικ εδώ για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο αποθήκευσης και επεξεργασίας των δεδομένων σας και για να διαβάσετε την πολιτική απορρήτου μας. Με την υποβολή αυτής της φόρμας συναινώ τα δεδομένα μου να αποθηκεύονται και να υποβάλλονται σε επεξεργασία από την Intrum.